Gå til Hovedinnhold Gå til Navigasjon

Frokostseminar | Hvordan møte utfordringene med digitalisering av anbudsprosesser? | Oslo

Etter 1. juli er det slutt på å levere tilbud i lukkede konvolutter med to eksemplarer og minnepinne. Bruk av elektronisk kommunikasjon eller konkurransegjennomføringsverktøy (KGV), vil etter dette være hovedregelen. Formålet er å gjøre det enklere for både oppdragsgiver og leverandører. Selv om mange offentlige oppdragsgivere har brukt konkurransegjennomføringsverktøy i lang tid, tilsier imidlertid erfaring at elektronisk tilbudsinnlevering ikke er problemfritt.

Robot
Legg i min kalender

Informasjon om kurset

Tid 09. februar 2018 08.30 - 10.00 Frokost og registrering fra kl. 08:00, det faglige starter kl. 08:30.
Sted Kluges lokaler, Bryggegata 6, 5 etasje, Aker brygge
Påmeldingsfristen er utgått

Fredag 9. februar har vi satt opp et ekstra seminar, grunnet at seminaret den 2. februar ble fulltegnet på få timer.

Vi vil se på hvordan du som oppdragsgiver eller leverandør kan sikre deg mot å begå feil i anbudsprosessen. Blant spørsmålene som søkes besvart er hvem som har ansvar for de ulike delene av prosessen og hvilke rettigheter aktørene har.

"Vi får stadig henvendelser fra leverandører og oppdragsgivere som opplever tekniske hindre som medfører at tilbud blir nektet mottatt, manglende veiledning og utfordringer med dokumentasjonskrav, sier advokat Robert Lund."

Advokatene Robert Lund og Ronny Rosenvold har lang erfaring med rådgivning innenfor anskaffelsesregelverket og vil gi praktiske tips og råd.