Frokostseminar | Må din virksomhet ha personvernombud når den nye personvernforordningen (GDPR) trer i kraft? | Oslo
Tirsdag 13. februar arrangerer vi et frokostseminar hvor vi gir praktiske tips og råd om ordningen med personvernombud. Frokostseminaret er relevant både for ledere i virksomheter som enten må ha, eller vurderer å ha personvernombud, samt for ansatte som allerede er, eller kommer til å bli, personvernombud i egen virksomhet.

Praktisk informasjon
En av de viktige endringene som kommer med EUs nye personvernforordning («GDPR»), er at en rekke virksomheter blir pålagt å ha personvernombud/-rådgiver. Dette er en frivillig ordning etter dagens regelverk, men vil altså bli obligatorisk etter 25. mai i år. Personvernombudet skal ha en selvstendig rolle, involveres i en rekke prosesser i virksomheten, og dessuten gis ressurser til å følge opp sine ulike arbeidsoppgaver.
Har du oversikt over hvorvidt dere må ha en slik rolle i din virksomhet? Og i så fall, hva går rollen ut på og hvilke arbeidsoppgaver har et personvernombud? Hvilke kvalifikasjonskrav stilles det for å inneha denne rollen, og hvordan skal virksomhetene best mulig legge til rette for at ombudet får utført sine oppgaver på en tilfredsstillende måte?